Purnam Jóga Purnam Jóga

Haladó Jóga

Figyelem!
A haladó foglalkozások látogatásához előzetes tanári engedélyre és néhány év jóga gyakorlásra van szükség, mivel ezeken a foglalkozásokon a kezdők számára sérülésveszélyes gyakorlatokat is végezhetünk.

A Haladó Jóga foglalkozások felépítése

Meditáció - A haladó jóga órák általában egy félórás mantra meditációval, vagy vezetett csendes meditációval kezdődnek. A mantrák közül a klasszikus ind mantrákat használjuk, mint amilyen az OM, a Gayatri (Shíva Gayatri, Ganesh Gayatri, Mangal Gayatri, stb.) vagy a MahaMrtyunjaya mantra.

Bemelegítés - A haladó órákon a bemelegítés a kezdő ászanák dinamikus gyakorlásából és azok iskolázásából áll. Ez a fajta bemelegítés felkészültséget igényel egyrészt a testtudatosság terén, mivel nem könnyű gimnasztikát használunk, hanem már kész ászanákat. Hogy elkerüljük a sérüléseket, fel kell ismernünk a testünk határait, visszajelzéseit és lehetőségeit a bemelegítő gyakorlatokban. Másrészt jól kell ismernünk a gyakorlatokat, hogy a dinamikus sorozatban is pontosan tudjuk végezni őket és közben testünk és szellemünk is kiegyensúlyozottabb legyen általa. Ha pontatlanságaink vannak a kezdő gyakorlatokban, akkor a dinamikus bemelegítő ászana szekvenciák sérüléseket okozhatnak, amely sérülések gyakran nem azonnal, hanem csak hosszabb távon jelentkezhetnek. A bemelegítő gyakorlatsor általában félórás dinamikus, részben áramló része az órának.

Tanulás - Ebben a szakaszban folyik az új gyakorlatok és gyakorlat elemek, illetve az ezekhez szükséges előkészítő gyakorlatok tanulása. Ebben a részben végezzük a már korábban tanult gyakorlatok pontosítását is, amihez gyakran segédeszközöket vagy társ segítségét vesszük igénybe. Jellemzően minden órán valami más gyakorlat vagy gyakorlattípus szerepel a középpontban, amelyek aztán újra és újra előtérbe kerülnek, visszatérnek a következő foglalkozásokon. Ebben a szakaszban folyik a képességek fejlesztése is, azaz a hajlékonyság, az erő, a koncentráció, az egyensúlyérzék, stb.

Záró folyamat - Ennek első szakaszában olyan gyakorlatokat végzünk, amelyek szükség szerint kompenzálják az óra korábbi szakaszaiban végzett gyakorlatok hatásait, terheléseit. Ha az óra központi részében nem fordított testhelyzetek szerepeltek, akkor ebben a szakaszban rendszerint különböző fordított testhelyzetek, illetve nyújtások, lazítások vannak. Második szakaszában az idegrendszert, illetve az óra energetikai hatásait harmonizáló gyakorlatok következnek, amelyek részben az ezt megelőző gyakorlatok tanulása során elkövetett hibák miatt kialakuló diszharmóniát hivatottak csökkenteni, részben pedig a követkőező szakaszban végzett relaxációs gyakorlatot hivatottak előkészíteni.

Relaxáció vagy jóga nidra - A haladó foglalkozások is, mint minden jóga óra relaxációs technikával zárnak. Mivel a vezetett jóga nidrákon kívül, ami különben egy hosszabb folyamat, az óra végi relaxációk önállóan végzett gyakorlatok, ezért ezekben is szükséges a jártasság. Amennyiben azonban hosszabb jóga nidra kerül az óra végére, az többnyire vezetett gyakorlat.

A szerda esti és a péntek reggeli órák között is sok különbség van.
Péntek reggel nincs mantra gyakorlat és a kezdő meditáció is rövidebb, vagy kimarad. Ezzel szemben szerdán nem, vagy alig végzünk pránáyáma technikákat, kryákat vagy bandha gyakorlatokat, miközben ezek a péntek reggeli órák elemi részei.
Így azok, akik mindkettőre járnak átfogóbb gyakorlásban vehetnek részt.

A haladó órákat Bálint tartja.

Amennyiben szeretnél a haladó jóga órákon részt venni, kérlek jelentkezz itt: balintj@gmail.hu



facebook

Purnam Yoga & Meditation 1147. Bp. Öv utca 140.
jóga, tanfolyamok, távoktatás, jóga oktatóképzés, meditáció oktatóképzés, zugló